Czytasz posty znalezione dla hasła: młodzież niedostosowaną





Temat: Esej, jezyk polski
. Na omawianą problematykę składają się kwestie ekonomiczne (m.in. struktura własności, zróżnicowanie dochodów i wydatków, ubóstwo i bezrobocie), społeczno-polityczne (ideologie a nierówności, wykluczenie a mniejszości narodowe i etniczne, zasada równości a prawo wyborcze, dziedziczenie nierówności, usamodzielnianie wychowanków placówek socjalizacyjnych), kulturowe (egalitarność a elitarność, neoawangarda, e-exlusion, polaryzacja zabudowy mieszkaniowej), psychospołeczne (nierówności interpersonalne, kondycja współczesnej rodziny, nierówność zwielokrotniona), kliniczne (lęk młodzieży niedostosowanej, nierówności a choroby psychiczne, interwencje kryzysowe, programy psychoterapii uzależnień w ośrodku pomocy społecznej i in.).?Ludzie pragną równości nawet w zniewoleniu ? pisał ponad 150 lat temu Alexis de Tocqueville, będąc pod wrażeniem dwóch wielkich rewolucji: amerykańskiej i francuskiej. Chociaż od tego czasu rządy i ich ideologiczne aparaty poczyniły wielkie postępy w sztuce legitymizowania nierówności,

większość ludzi stale odczuwa deprywację w jakiejś sferze i raz po raz dochodzi do społecznych buntów na wielką skalę. Duch równości nie zginął i jest obecny we wszystkich wymiarach życia społecznego.

Bibliografia do pracy
Sofokles, Antygona,
Dostojewski, Fiodor, Zbrodnia i kara
Nosowska, Dorota, Leksykon motywów literackich Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: katechetce w przedszkolu


On Fri, 26 Sep 2003 12:08:05 +0000 (UTC), Cezary G. Cerekwicki wrote:
| | dlaczego tak mnie nienawidzisz ?
|  Bo jesteś gorzej wykształcony a zarabiasz lepiej. ;)
| To miało być przypadkiem może zabawne?
 W kontekście postów pisanych z nosem zadartym ponad nimb nieomylności,
 czy ogólnie?


Ogólnie, czyli w kotekście też.

Możesz oczywiście uważać, że ktoś pisze posty z nosem zadartym
ponad nimb nieomylności, ale dowcipne sugerowanie w związku z tym,
że ktoś niewątpliwie lepiej wykształcony może nienawidzić kogoś
innego za to, że zarabia lepiej, jest dużo poniżej tego, czego
można by się po Tobie spodziewać, zwłaszcza że najwyraźniej
celem było tylko błyśnięcie.

(Zresztą póki co widać dość wyraźnie, że w tej wymianie zdań
do jakichkolwiek emocji dochodzi wyłącznie po stronie Sosena. <: )

I tak, nie mam poczucia humoru na ten temat, odkąd mój ojciec
z doktoratem i jego żona po 20 latach pracy nad młodzieżą
niedostosowaną społecznie zarabiają _razem_ mniej niż _jeden_ młody
dziennikarz bez studiów. Nie zauważyłam, żeby mieli to
dziennikarzowi za złe, chociaż czasem śmieją się z głupot, które
on pisze.

Tego rodzaju sugestie zdają mi się, niezależnie od adresata,
krzywdzące, niesprawiedliwe i niezależnie od kontekstu nieśmieszne.

Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: katechetce w przedszkolu
On Fri, 26 Sep 2003 12:51:26 +0000 (UTC), kya


<k@mail.here.invalidwrote:


[ciach]


I tak, nie mam poczucia humoru na ten temat, odkąd mój ojciec
z doktoratem i jego żona po 20 latach pracy nad młodzieżą
niedostosowaną społecznie zarabiają _razem_ mniej niż _jeden_ młody
dziennikarz bez studiów. Nie zauważyłam, żeby mieli to
dziennikarzowi za złe, chociaż czasem śmieją się z głupot, które
on pisze.


Znam temat aż za dobrze, pół mojej rodziny to nauczyciele, od
nauczania podstawowego przez średnie do wyższego, mamy też
bibliotekarki i ex-metodyków nauczania (bo metodycy zostali
generalnie zlikwidowani kilka lat temu w ramach kolejnej
reformy typu `dajmy im coś do roboty, bo będą strajkować').

Na którymś zjeździe rodzinnym, tak coś po maturze, dostałem
od nich zakaz pracy w budżetówce. Powiedzieli, że jeśli
zostanę nauczycielem, to mnie wydziedziczą. Nie zostałem,
choć nie powiem, żeby mnie to nie pociągało.

BTW - na trzecim roku będąc dorabiałem w tygodniku. Mam nadzieję,
że zbyt wielu doktorów nie śmiało się z głupot, które pisałem. :)


Tego rodzaju sugestie zdają mi się, niezależnie od adresata,
krzywdzące, niesprawiedliwe i niezależnie od kontekstu nieśmieszne.


Przepraszam zatem wszystkich urażonych.

Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Kiedy rozwód??


Mikrus, jeśli można zapytać... Skąd czerpiesz swoją wiedzę na ten temat?
Mam
wrażenie, że trochę uogólniasz, a trochę nie bierzesz po uwagę
okoliczności
jakie towarzyszom takim sprawom...


(ciach)

Oczywiście, że uogólniam. Trudno jest brać pod uwagę wszystkie możliwe
warianty i wszystkie możliwe okoliczności zajmujac głos w dyskusji.

Wiedzę swoją czerpię z tego że zawodowo zajmuję się:
1. patologią społeczną w jednej z centralnych instytucji "pomocowych" i mam
tu także sporo danych zarówno sądowych jak policyjnych
2. młodzieżą niedostosowaną społecznie i/lub zdemoralizowana w innej
instytucji typu resocjalizacyjnego czyli "produktami" rodzin patologicznych
i dysponuję kompletną dokumentacją tychże.
-Wśród bliskich znajomych mam: sędziego i dwóch adwokatów.
-Nie żyjąc na pustyni zetknąłem się z szeregiem osób (z biższego i dalszego
otoczenia) którzy rozwodzili się prowadząc ze sobą różnorakie boje.

Tak więc: nie mam monopolu na rację, ale swoje wiem i tym co wiem dzielę się
z grupą. Czynię to w dobrej wierze.
m

Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Minister Giertych błądzi po omacku !!!
Minister Giertych błądzi po omacku !!!
Dowiadujemy się że minister Giertych wpadł na pomysł,
aby stworzyć szkoły dla młodzieży zdemoralizowanej.

Jest to dowód na to,
że minister Giertych błądzi po omacku i na wychowanu młodzieży zna się
dokładnie tak,
jak przysłowiowa świnia na gwiazdech !!!

Nie wie Roman Giertych, że szkoły dla młodzieży niedostosowanej społecznie,
zdemoralizowanej czy wykolejonej,
funkcjonują w naszym kraju prawi od zarania
dziejów ( jak tylko Szewczyk Dratewka rozprawił się ze wawelskim smokiem !!!

Takie szkoły są w pogotowiach opiekuńczych,
ośrodkach szkolno-wychowawczych, z
akładach wychowawczych
zakładach poprawczych,
placówkach specjalnych itd...
Krótko mówiąc jest takich szkół i placówej sieć w całym kraju, w każdym
wojhewództwie, niemal w każdym powiecie !!!

Nie będę na ten temat na forum robił panu Giertychowi wykładu.

Panie ministrze trzeba o tym wiedzieć zanim się zostaje ministrem,
a tak robisz pan z siebie posmiewisko nie tylko w Ministerstwie Edukacji,
ale i wśród nauczycieli,
wychowawców,
pedagogów
i psychologów szkolnych.

Panie Romanie ,
zrezygnuj pan z tego ministrowania,
sobie i nam wstydu oszczędź !!!

Amen Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Kolejny niewypal Giertycha juz MOWy ledwo ciagna
Kolejny niewypal Giertycha juz MOWy ledwo ciagna
I znowu bedzie ustawa a nie bedzie ja mial kto i jak wykonac. pracowalam
kiedys w osrodku wychowawczym i musze powiedziec ze na wszystko brakowalo nam
pieniedzy, kadra ktora (nowi ludzie) przychodzila byla nieprzygotowana i
pedagogicznie i zyciowo do takiej pracy. Zalowano nam na wszystko pieniedzy,
rzucano klody a mielismy pracowac z ciezka mlodzieza i w trudnych (czesto
niebezpiecznych ) warunkach. Teraz zostanie stworzony twor sztuczny, bez
mozliwosci egzystencji w normalnych warunkach (bo ktos zapomni zeby je
prawidlowo stworzyc) a bedzie sie od ludzi zadalo efektow. W postaci czego? Ja
pytam jak chca odizolowac kolejna czesc mlodziezy niedostosowanej kiedy nie sa
w stanie poradzic sobie z problemem juz tej bedacej w izolacji. Co z tego ze
oni przekimaja w tych osrodkach kilka lat i ze niby bedzie tam oddzialywal
szereg zwiazkow resocjalizacyjnych skoro po wyjsciu trafia w to samo miejsce z
ktorego zostali zabrani i w to samo bagno z ktorego zostali oczyszczeni na
czas pobytu w osrodku. A poza tym te osrodki z obecnym ich systemem
funkcjonowania sie NIESPRAWDZAJA !!!! Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: SZOK!!! Samobójstwo 14-latki upokorzonej przez...
Kto jeszcze chce drwić z Giertycha ?
Niedawno media gremialnie wysmiały pomysł Giertycha , aby
młodzież "niedostosowana" ( po prostu młodych bandytów i dewiantów
wychowywanych bezstresowo) przenośić do specjalnie dla nich przystosowanych
szkół. Aby ich oddzielić od mlodzieży normalnej , chcacej się uczyć.
Również na tym forum ten pomysł został wykpiony a Giertych został obrzucony
epitetami w stylu "głupek, faszysta , oszołom"...
Krytykowały ten pomysł różne "autorytety" ( moim zdaniem wyłącznie dlatego ,że
Giertycha).
Chciałbym wiedzieć czy ktoś z wyśmiewających Giertycha bądzie miał odwagę dalej
uznawać jego pomysł za "głupi" ? Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: To byl jednak zwykly poprawczak (Walesa - Zyzak)
To byl jednak zwykly poprawczak (Walesa - Zyzak)
Ten poprawczak istnieje do dzisiaj i ma swoją stronę internetową.
Kiedy Walęsa się tam wychowywal , ów poprawczak nazywal się Domem
dla Mlodzieży Niedostosowanej Spolecznie . Jest o tym więcej w
dziale Historia niniejszej strony internetowej dzialającego do
dzisiaj poprawczaka:
mow.edukacja.wloclawek.pl/index_pliki/page0001.htm
Doomsdy mieszka poza Europą i nie wszystko ma zaktualizowane na czas. Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Temat pracy mgr - PROBLEM
ojj, chyba zanudziłabym się prowadząc szkolenia z zakresu stresu itp ;) zresztą
przeważnie robi to psycholog :) Resocjalka to więźniowie pozostawieni sami
sobie po wyjściu z więzienia i w trakcie odbywania kary, młodzież
niedostosowana społecznie, klienci sądów, MOPSów i innych takich instytucji, w
pewnym sensie narkomani, alkoholicy... To włączenie do życia społecznego kogoś,
kto przez jakiś czas był pozbawiony możliwości uczestniczenia w nim,
podejmowanie działań pedagogicznych i prawnych zmierzających do takiego
ukształtowania i utrwalenia postawy akceptowanej społecznie :)
łoj, ale zaszalałam :]
Pozdrawiam :)

PS. lubię to moje "menelstwo" :)
Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: niedostosowanie spoleczne - na pomoooc !!!
niedostosowanie spoleczne - na pomoooc !!!
cze, szukam materiałów w necie z pogranicza psychologii i socjologii.
Potrzebuję informacji nt. dzieci i młodzieży niedostosowanych społecznie,
aktualnie mam na tapecie temat: niedostosowanie w sferze emocjonalnej, czyli
generalnie osoba jest niedostosowana społecznie i jak to sie ma do jego sfery
emocjonalnej, jakie są źródła, jakie przejawy, jak zapobiegać i leczyć. Czy
ktoś może mi pomóc? Byłbym wdzięczny za linki i takie tam :)))) Dzieki Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Socjolog: Coraz więcej narkotyków w Polsce
Socjolog: Coraz więcej narkotyków w Polsce
info.onet.pl/1057631,11,item.html
Zdaniem socjologa z Uniwersytetu Warszawskiego, Janusza Sierosławskiego,
narkotyki zaczynają w Polsce zagrażać wszystkim. Socjolog powiedział, że
narkotyki przestają być zagrożeniem tylko dla młodzieży niedostosowanej
społecznie.




Według gościa radiowych "Sygnałów Dnia" narkotyków jest w Polsce coraz więcej.
Badania wykazują, że przynajmniej sporadyczny kontakt z nimi miało przeszło 40
procent młodych ludzi. Zdaniem doktora Sierosławskiego, najlepszym sposobem
zapobiegania narkomanii są dobre stosunki w rodzinie i zrozumienie między
rodzicami a dziećmi.

Gość "Sygnałów Dnia" powiedział, że kary za posiadanie narkotyków dotykają
najczęściej osób, które używają ich okazjonalnie i wcale nie są uzależnione.
Socjolog podkreślił, że trzeba karać za czerpanie zysków z handlu i produkcji
środków odurzających.

Doktor Sierosławski nie zgodził się z opinią niektórych policjantów, według
których zniesienie kar za posiadanie narkotyków ułatwi działalność handlarzom.
Powiedział, że teraz handlarze w ogóle nie noszą przy sobie narkotyków, a mimo
to mogą je szybko dostarczyć klientom.
Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: szkoły dyscyplinarne
justysbytomianka napisała:

> Powstaną dyscyplinarne szkoły dla młodzieży "niedostosowanej"
> 90% tej młodzieży, gdyby miała normalnie funkcjonujace domy i wydolnych
> wychowawczo rodziców byłaby "dostosowaną".


90% tej młodzieży, to chyba z 60% młodzieży uczącej się. To jakaś bzdura z tymi
szkołami. Karać dzieci za błędy wychowawcze rodziców i ten
termin "niedostosowanej". Kolejne pojęcie przypominające worek z gumy.
Justysiu, to nasz minister od edukacji coś takiego wymyślił? Przyszły mi na
myśl getta.
Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: kino Przedwiośnie - jakie wrażenia
Byłem w tym kinie 2 miesiące z wychowankami Ośrodka Wychowawczego na specjalnym
pokazie filmu "Zerwany" o młodzieży niedostosowanej społecznie. Kino w
porządku, fotele chyba jak wszędzie, chociaż nie sugeruj się moją wypowiedzią,
bo rzadko bywam w kinach. Lubię Przedwiośnie chyba z racji sentymentu z
dzieciństwa i lokalizacji - ostatnie kino na Polesiu, a to "moja" dzielnica. I
cieszę się, że znów działa. Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: przemoc w poznańskich podstawówkach
moj 12letni kuzyn mial takie klopoty w szkole na jezycach, ciotka gadala z
pedagogami, nauczycielami itd
nikt nie mogl sobie z tym poradzic
ciotka powiedziala o problemach mamie, a ta mi
poszlo ze mna dwoch kolegow, prowodorzy lub jak nazywa lewica "mlodziez
niedostosowana, ktorej trzeba dac trud wychowawczy" dostali po 3 mocne liscie i
obietnice srodkow dosadniejszych jesli dreczenie sie nie skonczy
w tej chwili mlody ma spokoj, jak zabraklo prowodyrow, zabraklo i nasladowcow...

mimo, ze nie lubie giertycha-popieram go calkowicie w "zero tolerancji"-do
niektorych slowa dotra, ale niektorzy musza odczuc cos na d-upie, zeby
cokolwiek do nich dotarlo Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Ostrzeżenie dla przyszłych Mam na "L4"
zwolnienia na piękne oczy oczywiście nie dostałam ,bo miałam
plamienia w 6 tygodniu i nakaz bezwzględnego leżenia, a potem, gdy
lekarz spytał, czy chcę wracać do pracy, powiedziałam że nie chcę i
tyle.. i dobrze, bo powtórzyły się w 30 tygodniu, miałam skurcze.
młody zaczął przedszkole i chorowanie, więc i tak większośc czasu
spędzałam na L4, dezorganizując pracę szkoły (nie ma u nas zastępstw
doraźnych)
a tak, zatrudniono nauczyciela na zastępstwo i wszystko pięknie
grało.

A pracuję m.in. z młodzieżą niedostosowaną społecznie (skakanie z
okien z I piętra, wizyty policji, użycie nibezpiecznych narzędzi są
na porządku dziennym)

więc wybaczcie drogie pracownice-męczennice, że postawiłam na drowie
swoje i dziecka, zamiast myśleć o tym, że ktoś w ciąży się zarzyna,
z czystym sumieniem leżę na kanapie i wpierniczam słodycze.

a pomyślcie o tych wszystkich bezczelnych bezrobotnych, pijakach i
ćpunach, co na zasiłkach siedzą i jeszcze mieszkania dostają.

mnie zasiłku nikt nie dał,nikt mi mieszkania nie dał tylko spłacam
kredyt na dom ciężko zarobionymi pieniędzmi (no tak, ciężko, bo 5
godzin dziennie),to sobie poleżałam brzuszyskiem do góry i tyle
mojego ))




Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Minister Giertych błądzi po omacku !!!
to dlaczego ci degeneraci tam nie byli?
naczelny_belzebub napisał:

> że szkoły dla młodzieży niedostosowanej społecznie,
> zdemoralizowanej czy wykolejonej,
> funkcjonują w naszym kraju prawi od zarania
Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Nadpobudliwość - ADHD
Oskarża mnie Pan Zielicz o chciejstwo i brak kontaktu z rzeczywistością, a co
sam raczy pisać?

Gość portalu: Zielicz napisał(a):

>Owszem,
> uważam, że dzieci o różnych możliwościach i potrzebach(!) edukacyjnych
powinny
> być uczone przez wyspecjalizowane w pracy włąśnie z nimi(!) placówki i
>fachowców.Niestety XXI wiek jest wiekiem specjalizacji, droga Pani!

Nie jestem fachowcem, ale czytałam o szkołach specjalnych dla dzieci
upośledzonych umysłowo, o zakładach poprawczych dla dzieci, które weszły w
konflikt z prawem, o szkołach średnich dla młodzieży niedostosowanej społecznie
i o zakładach dla dzieci niewidomych i oraz dla dzieci głuchych i
niedosłyszących. Widocznie umknęło mi powstanie szkół dla dzieci
nadpobudliwych.

Mam nadzieję, że Pan Zielicz potrafi wskazać Mamie i innym mamom konkretny
adres placówki w Warszawie, która by uczyła dzieci nadpobudliwe w zakresie
szkoły podstawowej.

Przyznaję, że nie potrafię sobie takiej szkoły wyobrazić. To przecież byłby
horror w najczystszej postaci. Nie potrafię również sobie wyobrazić, że rodzice
z Pcimia Dolnego oddaliby 6-7 letnie dziecko nadpobudliwe do takiego zakładu,
siłą rzeczy oddalonego od nich o setki kilometrów, bo w ich gminie takiego by
nie było.

Szanowny Panie Zielicz! Myślenie zawsze boli i rzeczywiście nie dla wszystkich
jest dostępne.

Gość portalu: km napisał(a):

> I moim zdanie oznacza to, że w niektórych
> sprawach Pani dziecko powinno mieć większe prawa niż zdrowy rówieśnik. Takim
> prawem jest moim zdaniem liczebność klasy i szczególne kwalifikacje
>nauczyciela.

Jak takie większe prawa wyglądają w praktyce przekonała się moja znajoma, która
przez lata borykała się z bezdusznością polskiego systemu szkolnego i ludzi w
nim tkwiących z powodu edukacji swojego syna cierpiącego na epilepsję.
Obserwowałam to z bliska i widziałam ile upokorzeń musiała znieść, żeby
wyegzekwować prawa swojego syna do edukacji. Przypłaciła to własnym zdrowiem.

> I powinny być wyjątkowe szkoły dla osób z wyjątkowymi potrzebami.
> Różne szkoły dla osób z różnymi potrzebami.

Byle tylko dalej od nas! Prawda? Z poważaniem. DaDa
Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Dolnośląska Szkoła Wyższa TWP - Wrocław
ukonczyłam resocjalizacje na wydziale pedagogiki specjalnej. mówiąc
o mozliwościach miałm na myśli fakt iz akurta mój kierunek-
specjalizacja jest jakby chlubą uczelni,taką perełką:D w zawiązku z
tym uczelnia przyłada ogromna wagę do tego aby przygotować nie tylko
merytorycznie ale i praktycznie swoich studentłów- umożliwia wiele
praktych-w sądzie, policji, osrodkach resocjalizacyjnych, co roku
odbywa się wyjazd z młodzieża niedostosowana na obóz organizwany
przez nasza uczelnie.
AKREDYTACJA jest zewnętrznym poświadczeniem, stwierdzającym, że dana
placówka oświatowa zapewnia wysoką jakość oferowanych usług. Jeśli
placówka oświatowa wchodzi na ścieżkę akredytacji, jest to
równoznaczne z jej wejściem na drogę jakości. Z całą pewnością - dla
żadnej z placówek jej droga jakości nie rozpoczyna się całkowicie na
nowo od akredytacji, ale w większości przypadków jest to istotny
moment rozpoczęcia w organizacji działań o charakterze systemowym na
rzecz jakości.

co do jezyków sda do wyboru, angielski niemeicki włoski
hiszpanski...co dor eszty to nie jestem pena jak to teraz wygląda.
napewno jest podizłna grupy językowe- poziomy zaawansownia.

nie ejstem z wrocławia-na pocztaku wynajmowalm pokoik u starszych
ludzi:) ale po miesiacu poznalm ludzi z grupy i wspolnie znalezlismy
mieszkanie z kilkoma z nimi i tak juz mieszkalismy sobie do konca:)
od pocztaku mzoan sie starac o stypendium socjalne a od drugiego
roku o stypendium naukowe, satez zapomogi, i stypendia
mieskznaiowe...pomoc uczelni jest duuuza...
uczelnia prowadz wymiany zagraniczne, a co do public
relations..niestety nie ejstem w stanie nic powiedzec na ten temat
jak ja studiowalm to jescze kierunku nie bylo chyba...ale z tego co
sie orientuje jkest on anwydzile dziennikarstwa teraz- neistyty to
inny wydizl, inne nmozliwosci, wykłądowcy, inny dizkanat inny
budynek...sam rozumiesz jakby obcy mi temat:) Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Ktoś z was pisał pracę zaliczeniową z pedagogiki?
a jaki jest kierunek lekko związany z pedagogiką?
napisz coś o młodzieży niedostosowanej społecznie, braku wzorców itp ;) Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Nauczyciel
jako stazysta w jednym z gimnazjum warsiawskich mam ok 1500 na reke
za 18 godzin, ale praca latwa nie jest, bo to mlodziez
niedostosowana :) Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Agresja w szkołach specjalnych
To jest prawda, ale dotyczy ona w takim samym stopniu szkoły specjalne jak
masowe. Autorzy mieli na pewno na myśli szkoły dla upośledzonych dzieci i
młodzieży zwłaszcza w stopniu lekkim, teraz wszystkie dzieci nazywamy
niepełnosprawnymi, bez względu na przyczynę niepełnosprawności. A moim zdaniem
różnica funkcjonowania dziecka upośledzonego umysłowo a np. niepełnosprawnego
ruchowo jest zasadnicza. Pracuję w szkole specjalnej , mam teraz pod opieką
praktykantki i mogę stwierdzić , że reforma szkolnictwa poszla daleko do
przodu, natomiast programy szkolenia pedagogow specjalnych są bez zmian.
Wymagania dla nauczycieli zmieniły się o 180 stopni czy na lepsze? nie jestem
tego pewna, bo po 12 latach pracy okazało się , że nie mam kwalifikacji do
pracy w zawodzie nauczyciela szkoły specjalnej, nie mam przygotowania
przedmiotowego, muszę robić podyplomówkę, zrobiłam jedną , ale dalej okazalo
sie , ze mam za malo godzin i nie mam etatu i musze robic drugą, zamiast swoj
czas poświęcić dzieciom to ja bede jeździć, w takiej sytuacji są wszyscy
nauczyciele szkol specjalnych, do tego jezeli nie zrobią tego do 2006 straca
prace, za brak kwalifikacji i cale 5 letnie studia nic nie znaczą. Do tego te
moje studentki idą tym samym programem studiow co ja i nic prawie nie bedą po
nich mialy? Więc ja myśle że nauczyciele maja ciężką drogę przed sobą pogodzić
walkę o swoje być z walką z mlodzieża niedostosowana spolecznie ktora zamiast
do placowek resocjalizcyjnych trafia do szkol specjalnych i moim zdaniem ta
agresja bierze sie z tej strony. Moja szkola nie odbiega niczym od innych mamy
świetne dzieci, ktore staraja sie i pracuja na miare swoich mozliwości, zdają
egzaminy zawodowe , ktore maja program dla dzieci w normie, ale sa tez te
ciężkie przypadki wlasnie dla takich placowek, jednak robimy wszystko aby
zapewnic wszystkim dzieciom bezpieczenstwo. Nasze dzieci są bardziej pobudzone,
inaczej bardziej intesywnie przechodzą okres dojrzewania, czesto sami pochodza
z rodzin patologicznych, więc dopiero w szkole uczą się norm zachowania
spolecznie akceptowanego, czesto rozpoczynaja edukacje na pozimie gimnazjum i
sa opoznieni w nauce o 3,4 lata, wiec co można takiemu mlodzincowi
zaproponowac? temat jest jak rzeka. Wydaje mi się że zupełnie jest inaczej w
ZET. to takie moje male refleksje tym razem jako nauczycielki pozdrawiam
serdecznie Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: ...co teraz robicie?.......
ehhh nie przypominaj mi....mam wypozyczone pol tony ksiazek i tylko machaja do
mnie nozka z polki...ale jakos tak nieprzekonujaco...:)
a jaki masz temat?
ja mam ''aspiracje zyciowe i zainteresowania mlodziezy niedostosowanej
spolecznie'' Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: szkoły dyscyplinarne
szkoły dyscyplinarne
Powstaną dyscyplinarne szkoły dla młodzieży "niedostosowanej"
90% tej młodzieży, gdyby miała normalnie funkcjonujace domy i wydolnych
wychowawczo rodziców byłaby "dostosowaną". Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Czy tędy droga?
Czy tędy droga?

Powstaną dyscyplinarne szkoły dla młodzieży "niedostosowanej"

Ministerstwo Edukacji chce utworzyć specjalne placówki w każdym powiecie.
(fot. AFP)

Ministerstwo Edukacji chce utworzyć nowe placówki w każdym powiecie. Będą to
zamknięte ośrodki z internatem, o zaostrzonej dyscyplinie, osobne dla chłopców
i dziewcząt - dowiedziała się "Rzeczpospolita".

Ministerialny zespół, który tworzy przepisy o nowych szkołach, kończy już
pracę. Zamknięte ośrodki dla uczniów sprawiających kłopoty wychowawcze mają
ruszyć w 2008 roku. Początkowo miały być nazwane szkołami o szczególnym
nadzorze pedagogicznym. Ale jak mówią nasi informatorzy w MEN, nazwa została
źle odebrana i ministrowie polecili poszukać takiej, która budzi lepsze
skojarzenia. Więc będą szkoły dla niedostosowanej młodzieży albo ośrodki
wsparcia rozwojowego - pisze "Rz".

Już wcześniej minister Roman Giertych zapowiadał tam wojskowy dryl, wspominał
nawet o zatrudnianiu byłych oficerów. Edukacja ma być połączona z intensywną
terapią, klasy będą liczyły najwyżej kilkanaście osób. Będziemy kłaść nacisk
na indywidualną pracę z młodzieżą, autorskie programy wychowawcze. Ale
dyscyplina jest konieczna - mówi "Rz" wiceminister edukacji Sławomir Kłosowski.

Szkoły dla trudnej młodzieży mają powstać w każdym powiecie - będzie ich więc
ponad 370. Będą to zamknięte ośrodki z internatami. Młodzież nie będzie mogła
ich opuszczać, choćby po to, by uniknąć kontaktów z rówieśnikami. Po lekcjach
uczniowie mają chodzić na zajęcia sportowe i artystyczne.

Ministerstwo jeszcze nie zdecydowało, kto będzie kierował młodzież do tych
szkół. Jeden z najpoważniej rozważanych wariantów mówi, że taką decyzję będą
podejmować kuratorzy oświaty, a zgoda rodziców na przeniesienie ich dziecka do
szkoły o zaostrzonej dyscyplinie nie będzie konieczna. (PAP)
media.wp.pl/wiadomosc.html?kat=9911&wid=8544221
Człowiek z reguły nie rodzi się zły,pierwsze doświadczenia,nawyki nabywa w
domu rodzinnym.I tu właśnie powinna wkraczać opieka,czy inne instancje i zająć
się tymi rodzinami,czy nawet w drastycznych wypadkach odbierać dzieci,wiele
przecież rodzin czeka na adopcję.
Czy z domów poprawczych,czy więzień wychodzą ludzie zresocjalizowani?Czy taka
izolacja nie wpłynie negatywnie,czy opuszczając taką szkołę nie wyjda już z
piętnem"niedostosowanego",?
Jestem za dyscypliną i rygorem,ale taka izolacja ,wydaje mi się ,problemu nie
rozwiąże. Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Ośrodek dla nieletnich w Podzamczu !!!
W Podzamczu nie chcą ośrodka wychowawczego


Protest mieszkańców Podzamcza Chęcińskiego. Nie chcą utworzenia Młodzieżowego
Ośrodka Wychowawczego. Jeśli wygrają, pracę może stracić kilkanaście osób, a
kilkudziesięciu zagrożonych demoralizacją nastolatków pozostanie na ulicy.



W środę zarząd powiatu kieleckiego przyjął projekt uchwały o urządzeniu
Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w internacie i budynkach dawnego technikum
rolniczego w Podzamczu Chęcińskim. Uchwałę w tej sprawie muszą przegłosować
jeszcze radni. Trafi na sesję 25 października.

Od 1 stycznia miałoby tam zamieszkać i uczyć się w szkole zawodowej od 25 do 40
chłopców w wieku pogimnazjalnym, którzy zostali skazani wyrokami sądów
rodzinnych za drobne przestępstwa, np. kradzieże czy rozboje oraz zagrożeni
alkoholizmem i narkotykami. Budynek nie będzie ogrodzony, ale monitorowany, z
całodobową ochroną i psychologiem na etacie.

Nie może się z tym pogodzić emerytowana nauczycielka, mieszkanka sąsiedniego
bloku. - Są przecież miejsca oddalone od osiedli, tam powinno się robić takie
ośrodki. My mieszkamy okno w okno z tym internatem, jesteśmy na chronionym
zabytkowym terenie. Będą dewastować, niszczyć. Boimy się - mówi.

Zdenerwowania nie kryje też emerytowany nauczyciel: - Przez 35 lat uczyłem w
szkole rolniczej. Myśmy tu wykupili mieszkania zakładowe, w 2003 roku
utworzyliśmy wspólnotę mieszkaniową. A po pół roku dowiedzieliśmy się, że ma być
ośrodek dla trudnej młodzieży. To niesprawiedliwe - mówi.

To już drugie podejście starostwa do zagospodarowania szkoły. Cztery lata temu
pomysł utworzenia takiego ośrodka w Podzamczu nie został zrealizowany, wtedy też
protestowali mieszkańcy.

Szkoła rolnicza przenosi się z Podzamcza do Chęcin. Czy protestujący boją się,
że m.in. przez ten protest stracą pracę ich niedawni koledzy? - Przecież można
tu utworzyć ośrodek rehabilitacyjny dla starszych ludzi czy filię jakiejś szkoły
wyższej, też byłaby praca - odpowiadają.

Napisali petycję do wojewody, marszałka i starosty. - Mamy około 30 podpisów z
jednego bloku, 20 z drugiego i ponad 300 z okolicznych wsi. Nikt tu nie chce
tego ośrodka - mówi emerytowana nauczycielka.

Chcą jej natomiast nauczyciele i dyrekcja wygaszanej szkoły. Niektórzy już
rozpoczęli podyplomowe studia z resocjalizacji, w 75 procentach refundowane
przez powiat.

Władze starostwa apelują o rozsądek. - Trzeba przestrzegać jakichś normalnych
zasad współżycia między ludźmi. Przecież w Podzamczu jest środowisko
nauczycieli, powinni to zrozumieć. W całym kraju, w Kielcach, Zawichoście takie
ośrodki są umieszczone w skupiskach ludzkich. Właśnie na tym polega istota
ośrodka wychowawczego, wręcz jest zakaz otaczania go jakimś murem, ci chłopcy
nie mogą się czuć jak w więzieniu. To nie jest ośrodek odosobnienia, ale
normalna szkoła z normalnym internatem - mówi Ryszard Barwinek, członek zarządu
powiatu.

Potrzeby są ogromne. W ośrodkach w Dobromyślu i Zawichoście jest po ok. 60
miejsc. Jak szacuje Adam Jaskóła, naczelnik wydziału oświaty starostwa
kieleckiego, jeśli w Podzamczu uda się utworzyć 40, to jeszcze zabraknie 120
miejsc. Obecnie są kłopoty z wyegzekwowaniem wyroków sądów rodzinnych i
młodociani przestępcy chodzą po ulicach, dalej się demoralizując. - W takim
ośrodku mają szansę powrotu do społeczeństwa. To normalni, młodzi ludzie, nie
groźni przestępcy - mówi Jaskóła.

Czy uda się przekonać mieszkańców? - Mnie jako działacza związkowego niepokoi
to, że nie rozmawia się z ludźmi. Tak nie można. Od tego powinno się zacząć.
Gdybym tam mieszkał, też bym się zastanawiał - mówi Stanisław Kot, członek
zarządu oddziału ZNP w Kielcach, do którego protestujący zwrócili się o pomoc.

Dialog obiecuje starostwo. Jeszcze przed sesją rady powiatu ma się spotkać z
mieszkańcami naczelnik Jaskóła.

Kto trafia do ośrodka

Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy działa na podstawie ustawy o pomocy społecznej,
rozporządzenia ministra pracy i polityki społecznej w sprawie placówek
opiekuńczo-wychowawczych i ustawy z 1982 r. o postępowaniu w sprawach
nieletnich. Trafia tam młodzież "niedostosowana społecznie", głównie w związku
ze sprawami o kradzieże, rozboje, zagrożona uzależnieniem od narkotyków i alkoholu.

Źródło: Gazeta Wyborcza Kielce



nie jestem przeciw, po prostu gdzieś taki ośrodek musi powstać, padło na
Podzamcze.. Ich należy resocjalizować.. Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Emigracji wewnetrznej cd. - ciekawe czasy,
Mój "ulubieniec" ma nowe pomysly...
www.gazetawyborcza.pl/1,75478,3694199.html
Wczoraj opisaliśmy edukacyjny spot wyborczy LPR, w którym szkolna brama zamyka
się przed tzw. trudną młodzieżą. Grzeczne dzieci na tak wyczyszczonym szkolnym
podwórku wita minister edukacji Roman Giertych: "Polską szkołę można zmienić.
Uwierzmy w to" - mówi. Psycholog społeczny prof. Rafał Ohme komentował: - Spot
przynosi najpierw ulgę: dzieci w szkole będą już bezpieczne. Ale potem pojawia
się pytanie: a co zrobić z tymi, które zostały za bramą?

Wczoraj MEN dało na to odpowiedź. - Mamy gotowy projekt szkół dla młodzieży
niedostosowanej społecznie - mówi wiceminister edukacji Sławomir Kłosowski. -
Agresja takich uczniów uniemożliwia często prowadzenie lekcji i prowadzi do
tego, że młodzież, która celowo przychodzi do szkoły, nie ma szans korzystania z
procesu dydaktycznego.

Nowe placówki MEN określa mianem Ośrodków Wsparcia Wychowawczego. Trafić ma do
nich młodzież "zagrożona niedostosowaniem społecznym" lub "niedostosowana
społecznie". Co to znaczy? MEN wczoraj skąpiło szczegółów, ale resort ujawnił,
że będzie kilka kryteriów oceny. Uczeń trafi na czarną listę, jeśli m.in.:
przywłaszczy sobie jakąś rzecz na terenie szkoły, zaczepi nieznajomego bez
powodu, zniszczy sprzęt szkolny, uniemożliwi prowadzenie lekcji, będzie groził
nauczycielowi, zmusi kogoś do czynności upokarzających, pobije kogoś, zostanie
zatrzymany przez policję do wyjaśnienia, będzie przez policję notowany.

Kłosowski: - Kryteria będą uszczegółowione. Nie będzie tak, że Jaś raz zniszczy
ławkę i od razu idzie do ośrodka.

A co Jasia czeka w ośrodku? Lekcje pod okiem psychologa. Najwyżej 15-osobowe
klasy. Stypendium nagroda za dobre zachowanie. Dodatkowe pozalekcyjne zajęcia i
hobbystyczne kluby - bo MEN chce organizować wychowankom także czas wolny - w
przymusowych internatach.

O tym, czy uczeń trafi do ośrodka, będzie decydowała specjalna komisja
psychologów i pedagogów powołana w każdym powiecie. Wniosek do komisji będzie
pisał dyrektor szkoły, jeśli uzna, że któryś z uczniów nadaje się do ośrodka. Co
zrobić w sytuacji, kiedy rodzice ucznia się na to nie zgodzą? Na to pytanie
wiceminister Kłosowski nie chciał odpowiedzieć jednoznacznie: - Prowadzimy
ustalenia z resortem sprawiedliwości - mówi.

- Jedyna droga to sądowe ograniczenie praw rodzicielskich - mówi prof. Marian
Filar z UMK. - Wystarczy, że do ustawy o postępowaniu w sprawach nieletnich
zostanie wprowadzony środek wychowawczy w postaci takiego ośrodka specjalnego z
internatem. Ale skierowanie tylko przez urzędników, bez pośrednictwa sądów? To
prawnie niedopuszczalne.

Ile będzie takich szkół - nie wiadomo. MEN chce je zorganizować w 2008 r., po
wcześniejszym rozpoznaniu, w których powiatach jest największe zapotrzebowanie.

Min. Giertych wczoraj tak komentował w mediach kontrowersje wokół edukacyjnych
pomysłów LPR: - Osoby, które utrudniają prowadzenie lekcji, biją kolegów,
szantażują lub wymuszają, powinny być eliminowane z normalnego procesu
edukacyjnego. Jeżeli z powodu zbytniej troski o te 2 czy 3 proc. młodzieży
trudnej uniemożliwimy normalną edukację pozostałym, będzie to błąd, za który
zapłacimy, bo edukacja jest największą szansą młodego człowieka.

wrrr...
M. Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Może Bóg za pomaganie dziecku nas karze?
Zajobów jest jednak więcej.
Zwracaj Polaku dotychczas "kradzione" dzieciom a i Tobie będzie lepiej!

Po co tyle kroków wykonała ludzkość jak wystarczał jeden- nie okradać
dziecka! Próbując ogólnie-i najkrócej-określić kierunki ewolucji praw
dzieci- od edyktu Walentyniana do Konwencji o Prawach Dziecka ONZ-jak się
wydaje odnotować trzeba przede wszystkim:

uznanie, że dzieciom w ogóle należą się określone prawa,

uznanie dziecka za podmiot prawa(przestało ono być własnością człowieka
dorosłego, stało się obywatelem),

zmianę sytuacji dziecka w rodzinie- z nieograniczonej podległości władzy ojca
do ustanowienia instytucji władzy rodzicielskiej wyznaczonej zasadą dobra
dziecka',

poszerzenie tzw. katalogu (zbioru) praw dzieci - od prawa do dziedziczenia
(okres starożytny)i prawa do życia po prawa dotyczące wszystkich aspektów życia
dziecka (Konwencja o Prawach Dziecka ONZ),

ustawowe zrównanie praw wszystkich dzieci, w tym pozamałżeńskich,

ustanowienie osobnych (łagodniejszych) procedur postępowania w odniesieniu do
dzieci i młodzieży niedostosowanej społecznie,

ustanowienie szczególnej ochrony, opieki i pomocy dzieciom specjalnej troski,
dzieciom uchodźców i mniejszości narodowych,

przejmowanie przez państwo ciężaru zapewnienia dzieciom ochrony ich praw (przy
pomocniczej jedynie roli stowarzyszeń i organizacji),

wzrost roli społeczności międzynarodowej w wysiłkach na rzecz efektywnej
ochrony praw dzieci na całym świecie (BALCEREK 1986),

Do tego zatem doszła współczesna cywilizacja i wyraźnie widać jak daleką drogę
przeszła od Walentyniańskich czasów. I wydaje się, że tego rodzaju postęp o
wiele bardziej odmienił oblicze naszego świata niż najnowocześniejsze
konstrukcje mostów, jeśli porównamy je z rzymskimi akweduktami...

Czy jednak faktycznie Konwencja o Prawach Dziecka ONZ, jak częstokroć twierdzi
się, formułuje PEŁNY katalog praw dzieci? Czy z chwilą urzeczywistnienia
wszystkich postanowień Konwencji na całym świecie(co oczywiście jest niezwykle
trudne i trwać będzie kolejne dziesiątki lat, jeśli cywilizacja w ogóle
ewoluować będzie w tym kierunku)dzieci doświadczą pełnego respektowania ich
praw, a co za tym idzie-pełnej emancypacji?

Odpowiedź na tak sformułowane pytanie musi być negatywna. Weźmy przykładowo
miłość i zrozumienie jako podstawę właściwego rozwoju dziecka, wyspecyfikowane
w Deklaracji Praw Dziecka z 1959 roku, a zapomniane' niejako w Konwencji.
Okazuje się przeto, że Konwencja-wypadkowa zróżnicowanych grup nacisku-
ustanawia lub sankcjonuje pewne normy, na przykład priorytet wychowania
rodzinnego, ale z różnych względów unika wniknięcia w głąb' tych norm. Co
bowiem lepsze z punktu widzenia dobra dziecka: wspólnota rodzinna z rodzicami,
z którymi brak jakiejkolwiek więzi emocjonalnej, czy może opieka zastępcza ze
strony osób kochanych przez dziecko, ale obcych'(rodzice zastępczy)? Dylemat to
bynajmniej nie banalny, ale zgodnie z postanowieniami Konwencji właściwa
odpowiedź mogłaby być tylko jedna- lepszy' znienawidzony rodziciel niż kochany
inny opiekun...

To wszakże jeden z przykładów obrazujący, że ONZ-owska Konwencja nie jest
bynajmniej panaceum na każdą sytuację.

Na początku lat siedemdziesiątych pojawił się nowy nurt refleksji
humanistycznej- antypedagogika, radykalnie włączająca się do ruchu na rzecz
ochrony praw dzieci. I choć częstokroć chciano by traktować ją jak niegroźne
dziwactwo', to jednak nazwiska sławnych jej przedstawicieli- wybitnych
psychologów Abrahama Maslowa, Alice Miller czy Carla Rogersa, pedagoga
Alexandra Neilla, czy przywoływanego przez antypedagogów prekursora ruchu-
Janusza Korczaka, nakazują traktować ten nurt z większym respektem.

Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego tematu



Temat: Donosy #4296, 2006-10-20 21:15 GMT

 *******        *****      **     **      *****        *****     **      **
 **     **    **     **    ***    **    **     **    **     **   **      **
 **     **    **     **    ****   **    **     **    **           **    **
 **     **    **     **    **  *  **    **     **      *****       **  **
 **     **    **     **    **   ****    **     **           **      ****
 **     **    **     **    **    ***    **     **    **     **       **
 *******        *****      **     **      *****        *****         **

DZIENNIK LIBERALNY       nr 4296                Piatek, 20 pazdziernika 2006
                                                             ISSN 0867-6860
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
 Redakcja: Lena Bialkowska (naczelna), Michal Jankowski, Michal Pawlak.
 Listy: Lena Bialkowska, Bajonska 3, 03-963 Warszawa
 E-mail: <Donosy-Redak@fuw.edu.pl
 Copyright (c) 2006 by Michal Pawlak
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

Prezydent

zapowiedzial, ze osobiscie zadecyduje, ktorych agentow WSI
ujawni. Nie bedzie ujawniony, kto "nie wtracal sie do polityki".

TVP ujawnila nagrania

z rozmow Adama Michnika z Aleksandrem Gudzowatym, co to sie
o nich od kilku dni mowilo. Jak dla mnie, to wiele z nich nie
wynika, wbrew atmosferze sensacji, ktora wokol nich tworzono.
Gudzowaty domaga sie przyznania, ze nieprzychylne artykuly na
temat jego firmy pisane byly z inspiracji sluzb specjalnych.
Michnik przyznaje tylko, ze autor publikacji (Andrzej Kublik)
mogl miec zrodla w sluzbach specjalnych, ale informacje byly
sprawdzane. Oraz ze kierownictwo "GW" na gazie sie nie zna
i ma zaufanie do swojego dziennikarza.

W TV Gudzowaty temat rozwinal, dochodzac do posadzenia o spisek
na jego zycie, w ktorym uczestniczyc miala "GW".

Minister Roman Giertych

zapowiada utworzenie Osrodkow Wsparcia Wychowawczego, do ktorych
ma trafiac mlodziez "niedostosowana spolecznie", czyli
zachowujaca sie w szkole lub poza nia agresywnie. Maja to byc
szkoly zamkniete, z przymusowym internatem - czyli takie male
wiezienia. Tylko kierowac mialby do nich nie sad, a komisja
psychologow i pedagogow, na wniosek dyrektora szkoly.

LPR nie ustaje

w walce z ewolucja. Wiceminister edukacji Miroslaw Orzechowski
w wywiadzie gazetowym nazwal teorie ewolucji "pomylka, ktora
zalegalizowano jako obowiazujaca prawde. To luzna koncepcja
niewierzacego starszego pana, ktory tak widzial swiat. Moze
dlatego, ze był wegetarianinem i zabrakło mu ognia wewnetrznego".

Srodowiska naukowe chyba na chwile oslupialy, bo publiczne
protesty zaczely sie pojawiac dopiero kilka dni po tym wywiadzie.
Najszybciej zareagowal Kosciol - apb. Jozef Zycinski jeszcze tego
samego dnia powiedzial, ze "nikt powazny nie odrzuca teorii
ewolucji, a sugestie, ze jest ona niezgodna z nauczaniem
chrzescijanskim, sa krzywdzace dla chrzescijanstwa".

Weksle wymyslilo PC

donosza radosnie dzisiejsze gazety. Okazuje sie, ze weksle jako
srodek dyscyplinowania poslow to nie pomysl Samoobrony. W roku
1993 owczesne Porozumienie Centrum, partia z ktorej wywodzi sie
wielu dzialaczy PiS (z Jaroslawem Kaczynskim na czele) kazalo
swoim kandydatom podpisac weksle na 100 mln starych zlotych. Do
ich uzycia nigdy nie doszlo, moze dlatego, ze PC nie dostalo sie
do parlamentu.

Dzialacze PiS, ktorzy po wyrzuceniu Leppera z koalicji bardzo sie
srozyli, ze te jego weksle to nielegalne i prokuratura sie zajmie,
ostatnio komplenie w tej kwestii ucichli.

W wyborach samorzadowych

koalicjanci (PiS-LPR-Samoobrona) maja zblokowac swoje listy. PO
zamierza z kolei zblokowac sie z PSL.

Ale jeszcze przed wyborami TK ma sie wypowiedziec na temat
zgodnosci nowej ordynacji z konstytucja. Moze jeszcze sie okazac,
ze blokow nie bedzie.

Edward Mazur

amerykanski biznesmen polskiego pochodzenia, zostal aresztowany
przez FBI. Mazur podejrzany jest o zlecenie zabojstwa komendanta
polskiej policji, gen. Marka Papaly. Polska zabiega o jego
ekstradycje.

Sad aresztowal

na 3 miesiace Aleksandre Jakubowska, byla poslanke SLD,
podejrzana o korupcje.

+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
 Wszystkie prawa zastrzezone.
 Regularna redystrybucja bez zgody redakcji zabroniona.
 Dopuszczamy obrot pojedynczymi numerami archiwalnymi.
 Prenumerata: na zyczenie. Dystrybucja: automatyczna lista
 dystrybucyjna e-mail oraz Usenet news, grupa pl.gazety.donosy
 Archiwum: http://www.fuw.edu.pl/donosy zawiera numer biezacy,
 numery archiwalne oraz instrukcje zapisywania sie na liste
 i wypisywania sie z listy abonentow.
+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+- koniec numeru 4296 -+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+

Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego tematu